Organització

El Ple Municipal

És el màxim òrgan de representació i deliberació de l’Ajuntament. Està format pels 11 regidors i regidores (els que pertoquen per la població de Sarrià de Ter) que han estat escollits a les eleccions municipals. 

El Ple està presidit per l’alcalde i es divideix per grups municipals que agrupa –normalment- els regidors escollits en una mateixa candidatura. Així, actualment, al Ple de Sarrià de Ter hi ha tres grups municipals: ERC (9 regidors), CiU (1) i CP (1). 

Ordinàriament es reuneix un cop al mes i s’hi discuteixen i aproven els principals assumptes municipals. Són sessions obertes al públic i segons el Reglament de Participació ciutadana els ciutadans també tenen la possibilitat d’intervenir-hi a la part final. 

Tinents d’Alcalde i Junta de Govern Local


El cartipàs municipal de l'Ajuntament de Sarrià de Ter, per al mandat 2015-2019, està format per l'alcaldia i tres tinençes d'alcaldies amb tres grans àrees amb les correspontents regidories (aprovat en ple celebrat el dia 14/07/2015 ): 

  1. Territori i Serveis Públics: Narcís Fajula i Aulet
  2. Serveis a les Persones: Lourdes Gelada i Astor 
  3. Govern Obert: Josep M. Santiago i González 

Aquests són els tres tinents d’alcalde que són els que configuren –conjuntament amb l’alcalde- la Junta de Govern Local. La Junta de Govern està formada per l'alcalde i els tinents d'alcalde i les seves funcions són les que els delega el Ple i l'alcalde. El nombre màxim de membres de la Junta de Govern és un terç dels regidors. Els altres regidors amb delegacions de govern que no són membres de la Junta poden ser convidats per l'alcalde però hi assisteixen amb veu i sense vot.

La Comissió Delegada de Regidors



L’Alcalde delega en el conjunt dels regidors que formen part de la Comissió Delegada de Regidors (Govern municipal) les àrees de govern (per àmbits de treball). Cada regidor i regidora té la responsabilitat de liderar cadascuna d’aquestes àrees i gestionar-ne el dia a dia. Per coordinar-se, els regidors conjuntament amb els tinents d’alcalde i l’alcalde es reuneixen un cop per setmana en la Comissió Delegada de Regidors. 

Per aquest mandat, les delegacions i els/les responsables són els següents:

 


Regidories de Barri

Una de les novetats, per aquest mandat, és la creació de les regidories de barri. Cada barri del municipi té  un/a regidor/a referent. Cadascun dels edils es responsabilitza de vetllar per les necessitats concretes de cada zona i alhora és la persona de contacte ( directa i franca) pels veïns i veïnes del poble. 



Comissions informatives

Les Comissions Informatives són òrgans municipals col•legiats complementaris dels òrgans de govern creats amb l'objecte que tots els grups municipals tinguin informació i participació completes en la política municipal, amb caràcter deliberant sense atribucions resolutòries i amb funcions d’estudi, informe i consulta.

En el si de les Comissions Informatives es donarà compte dels decrets signats per l'Alcalde i els seus Delegats i els Presidents de Comissions Informatives.
També s'hi donarà compte de les línies d'actuació dels diferents departaments municipals. Les comissions informatives tindran com objecte principal el que els hi dóna la legislació local d’informar els dictàmens proposats pel Govern per tal de ser aprovats a la Junta de Govern o al Ple Municipal.
Quan el Govern Municipal proposi plans d'actuació, aquests seran objecte d'estudi. Els Regidors i Regidores que ho desitgin faran propostes per al seu millorament en el si de les Comissions Informatives.
Els anomenats plans d'actuació són la formulació d'un conjunt d'actuacions sobre un àmbit concret, funcional o temàtic. Contindran la informació necessària amb relació a les accions previstes, calendaris, recursos materials i humans implicats i finançament.També especificaran els objectius, els resultats esperats i els mecanismes d'avaluació.

Els Regidors i Regidores delegats donaran compte a les Comissions Informatives dels resultats i avaluació de l'acompliment de les línies d'actuació dels Plans d'Actuació del seu departament.

Comissions informatives

Urbanisme, serveis públics i medi ambient
  • Roger Torrent i Ramió
  • Narcís Fajula i Aulet
  • Josep M. Santiago i González
  • Jordi Costa i Serra
  • Roger Casero i Gumbau

 

Hisenda i govern local i administració

  • Roger Torrent i Ramió
  • Encarna Jiménez Yeste
  • Narcís Fajula i Aulet
  • Jordi Costa i Serra
  • Roger Casero i Gumbau

 

Servei Personal i acció social

  • Lourdes Gelada i Astor
  • Imma Oliveras i Caixàs
  • Txell Pla i Torrent
  • Jordi Costa i Serra
  • Roger Casero i Gumbau

 

Transparència

  • Roger Torrent i Ramió
  • Josep M. Santiago i González
  • Narcís Fajula i Aulet
  • Jordi Costa i Serra
  • Roger Casero i Gumbau

 

Comissió Coordinació regidors delegats

  • Roger Torrent i Ramió
  • Narcís Fajula i Aulet
  • Lourdes Gelada i Astor
  • Josep M. Santiago i González
  • Txell Pla i Torrent
  • Imma Oliveras i Caixàs
  • Encarna Jiménez Yeste
  • Desirée Arasa i Jiménez
  • Jordi Estefanell Medina

 

Ajuntament de Sarrià de Ter
Carrer Major de Sarrià, 71
17840 Sarrià de Ter
Tel. 972 17 02 11
mail ajuntament@sarriadeter.cat

Escola Bressol "Confetti"
Carrer de Mossèn Cinto Verdaguer, 1
17840 Sarrià de Ter
Tel. 972 17 16 07

Biblioteca "Emília Xargay"
Plaça Catalunya, 1,
17840 Sarrià de Ter
Tel. 972 17 24 01
mail biblioteca@sarriadeter.cat

Centre Cívic la Cooperativa
Plaça Renaixença s/n
17840 Sarrià de Ter
Tel. 972 17 21 02
mail centrecivic@sarriadeter.cat




Image Map