És el màxim òrgan de representació i deliberació de l’Ajuntament. Està format pels 13 regidors i regidores (els que pertoquen per la població de Sarrià de Ter) que han estat escollits a les eleccions municipals. El Ple està presidit per l’alcalde i es divideix per grups municipals que agrupa –normalment- els regidors escollits en una mateixa candidatura. Així, actualment, al Ple de Sarrià de Ter hi ha cinc grups municipals: ERC ( 6 regidors ), Poble Actiu Sarrià de Ter-Amunt ( 3 regidors ) , PSC ( 2 regidors ), Junts per Sarrià ( 1 regidor ) i C’s Sarrià de Ter ( 1 regidor ). Ordinàriament es reuneix un cop al mes i s’hi discuteixen i aproven els principals assumptes municipals. Són sessions obertes al públic i segons el Reglament de Participació ciutadana els ciutadans també tenen la possibilitat d’intervenir-hi a la part final.
El cartipàs municipal de l'Ajuntament de Sarrià de Ter, per al mandat 2019-2023, està format per l'alcaldia i quatre tinençes d'alcaldies amb quatre grans àrees amb les correspontents regidories ( aprovat en ple celebrat el dia 12/07/2019 ):
Regidories de Barri Com ja es va fer en l'anterior mandat, es duen a terme les Regidories de barri. Cada barri del municipi té un/a regidor/a referent. Cadascun dels edils es responsabilitza de vetllar per les necessitats concretes de cada zona i alhora és la persona de contacte ( directa i franca) pels veïns i veïnes del poble. Aquesta eina té com a objectiu, millorar la proximitat i les relacions amb la ciutadania.
Les Comissions Informatives són òrgans municipals col•legiats complementaris dels òrgans de govern creats amb l'objecte que tots els grups municipals tinguin informació i participació completes en la política municipal, amb caràcter deliberant sense atribucions resolutòries i amb funcions d’estudi, informe i consulta.
En el si de les Comissions Informatives es donarà compte dels decrets signats per l'Alcalde i els seus Delegats i els Presidents de Comissions Informatives. També s'hi donarà compte de les línies d'actuació dels diferents departaments municipals. Les comissions informatives tindran com objecte principal el que els hi dóna la legislació local d’informar els dictàmens proposats pel Govern per tal de ser aprovats a la Junta de Govern o al Ple Municipal. Quan el Govern Municipal proposi plans d'actuació, aquests seran objecte d'estudi. Els Regidors i Regidores que ho desitgin faran propostes per al seu millorament en el si de les Comissions Informatives. Els anomenats plans d'actuació són la formulació d'un conjunt d'actuacions sobre un àmbit concret, funcional o temàtic. Contindran la informació necessària amb relació a les accions previstes, calendaris, recursos materials i humans implicats i finançament.També especificaran els objectius, els resultats esperats i els mecanismes d'avaluació. Els Regidors i Regidores delegats donaran compte a les Comissions Informatives dels resultats i avaluació de l'acompliment de les línies d'actuació dels Plans d'Actuació del seu departament.
Urbanisme, serveis públics i medi ambient
Hisenda i govern local i administració
Narcís Fajula i Aulet
Encarna Jiménez Yeste
Servei Personal i acció social
Transparència
Junta de Coordinació
Josep M. Santiago i González