S’està detectant un increment en estafes, especialment les que es fan passar per entitats bancàries i que estan adreçades a persones grans. És per aquest motiu que us deixem informació al respecte.

Estafa bancària
– Es pot rebre una trucada de telèfon, missatge de text i/o correu electrònic amb el nom de la vostra entitat bancària.
– El número de telèfon pot ser exactament igual al número que teniu de la vostra entitat bancària
– Diuen que hi ha una compra dubtosa o fraudulenta i que s’ha d’anul·lar la targeta bancària
– Demanen el número de la targeta, el codi PIN i us fan arribar missatges als vostres telèfons mòbils
– En clicar l’enllaç dels missatges de text, tindran accés a les vostres dades i així poder fer el mateix amb els vostres contactes.
– A vegades van al domicili per recollir la targeta i/o llibreta bancària

Recomanacions:
– No enviar fotografia o escaneig de la Documentació personal (DNI, permís de conduir, passaport, llibre de família…)
– No facilitar dades bancàries
– Si la persona gran té la medalla de Teleassistència o similar, polsar-la i demanar ajuda
– Desconfiar dels missatges amb presses i llegir amb atenció el missatge abans de realitzar cap acció. No clicar cap enllaç.
– L’entitat bancària MAI demanarà dades d’accés a través de missatges o correus electrònics.
– Si s’ha accedit a l’enllaç i s’ha facilitat dades personals, contactar com més aviat millor amb l’entitat bancària.
– Cancel·lar les targetes compromeses si s’han donat les dades.
– Les entitats financeres disposen d’apartats amb consells i informació sobre atacs d’aquest tipus a les seves pàgines web. Consultar-les per a més informació.
